fbpx

ASIAKASPALVELU ENNEN JA NYT

Asiakaspalvelu vuonna 2021
KIRJOITTAJA: VILLE MÄKELÄ

tammi 13, 2021Yleinen0 Kommenttia

Olet varmasti ollut tilanteessa, jossa yrität soittaa yrityksen asiakaspalveluun saadaksesi vastauksen kysymykseesi hankkimaasi tuotteeseen liittyen

Jos asiasi koskee….näppäile…1512#*

Paineltuasi ensin aikasi robottiäänen antamien ohjeiden mukaisesti ruutuja, risuaitoja ja numeronäppäimiä päädyt jonoon kuudenneksi ja vihdoin 15 minuuttia odoteltuasi vastaa puheluusi robotti, joka antaa sinulle lisää vaihtoehtoja, joista mikään ei oikein sovi sinun kysymykseesi.

Vaihtoehtoisesti ääni kertoo, että palvelu on nyt ruuhkautunut ja pyytää hoitamaan asiasi yrityksen nettisivuilla, jonka jälkeen puhelu katkeaa. Tai sitten joudut ehkä luuppiin, jossa valinnoistasi riippumatta päädyt kuuntelemaan kerta toisensa jälkeen myymälän aukioloaikoja.

Niin tai näin, et koskaan pääse puhumaan asiastasi ihmisen kanssa, lisäksi olet hukannut päivästäsi puoli tuntia, etkä ole saanut kysymykseesi vastausta.

Robottiäänen kehotuksen mukaisesti, päätät kuitenkin yrittää lähestyä asiakaspalvelua sähköpostitse, minkä seurauksena päädyt täyttämään loputonta ticket-lomaketta, joka kaatuu ja tyhjenee juuri kun olet saanut sen valmiiksi lähetettäväksi.

Kärsivällisesti aloitat alusta ja tällä kertaa saat kysymyksesi lähetettyä. Saat yritykseltä sähköpostiisi vahvistuksen tickettisi vastaanottamisesta ja jäät odottamaan, mutta kolmantenakaan päivänä lähetä -näppäimen painalluksesta et ole saanut yksinkertaiseen kysymykseesi vastausta.

Yhdenkään yrityksen asiakaspalvelutyöntekijän suoria yhteystietoja ei mistään tietenkään ole löydettävissä.

Kuulostanee tutulta ja raivostuttaa joka kerta yhtä paljon, mutta me kaikki hyväksymme tämän hiljaa nuristen tai saatamme jopa laittaa yritykselle palautetta heidän nettisivujensa palauteboksiin. Kukaan ei kuitenkaan koskaan liene saanut vastukseksi edes pahoitteluja, saati muuta kompensaatiota menetetystä ajasta ja mielipahasta.

Mutta me hyväksymme asian, koska tällaista moderni ja nykyaikainen ”asiakaspalvelu” vain on.

Meillä puhelimeen vastaa aina ihminen omalla nimellään

Kiitoksia nopeasta ja asiantuntevasta palvelusta

Me täällä Nordic Simulatorsilla huomasimme, että yllä kuvaillun nykystandardinmukaisen asiakaspalvelun taso on hämmästyttävän helppoa ylittää ja suorastaan murskata. Siksi valitsimme tietoisesti toisenlaisen tien olla vanhanaikaisia kaikessa asiakaspalveluun liittyvässä.

Meillä puhelimeen vastaa aina ihminen omalla nimellään – hänen kanssaan voit oikeasti keskustella. Jos hän ei heti osaa kysymykseesi vastata, palaa hän välittömästi asiaan selvitettyään asian tai vaihtoehtoisesti hän pyytää toisen asiantuntijan soittamaan sinulle takaisin viipymättä.

Sähköpostitsekin asiakaspalveluamme voi aina lähestyä, täyttämättä ensin loputtomia yhteys- ja taustatietolomakkeita. Myös sähköposteihin meillä vastaa varta vasten kirjoitetulla henkilökohtaisella vastauksella ja omalla allekirjoituksellaan aina oikea ihminen, vähintään saman päivän aikana.

Eikö meillä olekin vanhanaikainen, lähes kivikautinen tapa hoitaa asiakaspalvelua? Siitä huolimatta saamme jatkuvasti hämmästyneiden asiakkaidemme kiitoksia nopeasta ja asiantuntevasta palvelusta.

Nykytrendistä poiketen, meistä on normaalia vastata asiakkaiden viesteihin mahdollisimman nopeasti ja henkilökohtaisesti. Ja senkin suhteen olemme vanhanaikaisia, että nettisivuiltamme löytyy jokaisen henkilön yhteystiedot puhelinnumerolla, sähköpostiosoitteella sekä valokuvalla varustettuna.

 

Asiakaspalvelu on välillä haasteellistakin ja aina eivät yhteydenotot ole pelkästään positiivisia, mutta otamme kaikki yhteydenotot samalla vakavuudella vastaan.  Voit kutsua meitä vanhanaikaisiksi, mutta itse asiassa on ilo hoitaa ikävämmätkin asiat loppuun kunnialla ja nopeasti, niin etteivät ne jää roikkumaan – näin pääsemme mekin loppujen lopuksi helpommalla  ja lisäksi saattaa käydä vielä niinkin, että asiakkaamme on jopa tyytyväinen saamaansa palveluun.

Meille saa soittaa ja lähettää viestejä, olemme kaikki täällä töissä juuri asiakkaitamme varten ja olemme tietoisesti päättäneet olla piiloutumatta puhelin- ja tietojärjestelmien taakse.

uusimmat artikkelit

Tekniikka kouluttajan side-kickinä

Sanon aina, että kouluttaja tekee koulutuksen. Hyvässä ja pahassa. Tekniikka parantaa hyvää kokemusta, ja mikä parasta, auttaa osallistujia reflektoimaan tekemisiään ja sitä kautta oppimaan sekä luottamaan toimintaansa. Hyvä ja...

Harjoitus tekee mestarin…

Nordic Simulatorsin tavoite Olet varmasti kuullut sanonnan – harjoitus tekee mestarin ja mestari harjoittelee aina. Meillä Nordic Simulatorsilla on aina ollut hyvin selkeä tavoite – olla mukana luomassa maailman parasta koulutusta, niin simulaattoreiden kuin...

Arkipäivän simulaatiota

Arkipäivän simulaatiota

Simulaatioiden tarkoitus on jäljitellä todellisuutta Tavoite on tärkeinKäytännössä simulaatiot siis toimivat harjoituskenttänä erilaisille asioille ja ilmiöille. Simulaatiossa oleva henkilö altistuu eri tyyppisille ärsykkeille, jotka sitten ohjaavat hänen toimintaansa...

Palvelumme

Saat meiltä suomalaisen asiantuntijayrityksen pitkällisen osaamisen ja kokemuksen käyttöösi.

Opastamme toimivien oppimisympäristöjen suunnittelussa ja toteutuksessa alusta loppuun saakka.

Verkkokaupastamme voit tilata harjoitus- sekä toimenpidemalleja.

Huoltopalvelumme toimivat joustavasti ja luotettavasti, varmistaen aina asiakkaamme mahdollisimman sujuvan koulutustoiminnan.

Suunnittelupalvelut ja konsultointi

Olemme apunasi simulaatiotilojesi suunnittelussa

 

Käyttökoulutukset

Huolehdimme, että osaatte hyödyntää simulaatiolaitteistoja tehokkaasti

Huolto sekä huoltosopimukset

Sujuva huolto ja tekninen tuki takaa keskeytyksettömän toiminnan

Sovellusideoita

Simulaation käyttömahdollisuudet – Tehokkaampaa oppimista

Haluatko tietää lisää simulaatio-tallennuslaitteista, simulaatio-oppimisympäristöistä tai potilassimulaattoreista?

Täytä lomake, otamme sinuun yhteyttä pian